Ordinació del 7-11-2024, de subvencions per a l’organització i la promoció d’activitats i serveis d’interès públic que es desenvolupin a la parròquia d’Escaldes-Engordany

 

 

Ordinació del 7-11-2024, de subvencions per a l’organització i la promoció d’activitats i serveis d’interès públic que es desenvolupin a la parròquia d’Escaldes-Engordany 

 

Vistos els articles 80.k) de la Constitució del Principat d’Andorra i 4.13 de la Llei qualificada de delimitació de competències dels comuns, que els atribueix la competència en matèria d’organització i promoció d’activitats de caràcter cultural, social, turístic, de lleure i esportiu no escolar; 

 

Vist el compromís del Comú amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, la present Ordinació reafirma la seva dedicació a la protecció i defensa d’aquests objectius a nivell parroquial en l’àmbit de les subvencions i les ajudes mitjançant el foment de la inclusió social, l’educació i el creixement econòmic sostenible. En aquest sentit, les accions promogudes per aquesta Ordinació pretenen satisfer les necessitats de la generació actual sense comprometre la capacitat de les generacions futures per atendre les seves pròpies necessitats. 

 

Vist que hi ha una gran diversitat de subvencions i ajudes de diferent naturalesa, que s’atorguen mitjançant procediments complexos i, per tant, han de ser objecte d’un seguiment i un control eficaços;

 

Vist que des de la perspectiva econòmica, les subvencions i les ajudes són una modalitat important de despesa pública i, per tant, s’han d’ajustar a les directrius de la política pressupostària;

 

Vist que és necessari millorar la gestió i el seguiment, així com el procediment de control intern i financer de les subvencions i ajudes atorgades per tal que aquestes siguin destinades a les finalitats per les quals s’han atorgat; 

 

El Comú d’Escaldes-Engordany, en la sessió de Consell de Comú de data 7 de novembre de l’any 2024 ha acordat aprovar la següent Ordinació del 7-11-2024, de subvencions i ajudes per a l’organització i la promoció d’activitats i serveis d’interès públic que es desenvolupin a la parròquia d’Escaldes-Engordany.

Índex 

Títol I. Disposicions Generals

 

Article 1. Objecte

Article 2. Conceptes i àmbit d’aplicació

Article 3. Tipus de subvencions

Article 4. Exclusions de l’àmbit d’aplicació

Article 5. Caràcter de les subvencions

 

Títol II. Disposicions comunes de les subvencions i altres ajudes

 

Article 6. Principis generals en la gestió de les subvencions

Article 7. Finalitat de les subvencions

Article 8. Beneficiaris

Article 9. Quantia de les subvencions

Article 10. Consignació pressupostària

Article 11. Obligacions dels beneficiaris

Article 12. Publicitat de les subvencions

Article 13. Òrgan competent

 

Títol III. Procediment i gestió de les subvencions

 

Article 14. Procediment d’atorgament de subvencions ordinàries mitjançant concurrència no competitiva

Article 15. Bases reguladores per a l’atorgament mitjançant concurrència no competitiva

Article 16. Procediment d’atorgament de subvencions puntuals mitjançant concessió directa

Article 17. Tramitació de les sol·licituds

Article 18. Criteris generals per a l’atorgament de subvencions ordinàries

Article 19. Criteris generals per a l’atorgament de subvencions puntuals

Article 20. Termini per a la presentació de les sol·licituds per a l’atorgament d’una subvenció ordinària

Article 21. Termini per a la presentació de les sol·licituds per a l’atorgament d’una subvenció puntual

Article 22. Resolució i notificació d’atorgament de la subvenció

Article 23. Pagament de les subvencions ordinàries i puntuals

Article 24. Romanent econòmic

Article 25. Suspensió de pagaments

Article 26. Justificació de compliment de la finalitat de la subvenció

Article 27. Despeses subvencionables

Article 28. Comprovació de les justificacions

Article 29. Contractació de serveis

Article 30. Procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes en espècie o no dineràries

 

 

 

 

Títol IV. Nul·litat, anul·labilitat, revocació i revisió d’ofici

 

Article 31. Causes de nul·litat, anul·labilitat i revocació de les resolucions d’atorgament de subvencions

Article 32. Revisió d’ofici de les subvencions

 

Títol V. Control financer de les subvencions

 

Article 33. Control financer de les subvencions

 

Títol VI. Reintegrament de les subvencions

 

Article 34. Reintegrament de les subvencions ja satisfetes

Article 35. Prescripció

Article 36. Obligats al reintegrament

 

Títol VII. Procediment sancionador

 

Article 37. Infraccions i sancions administratives

Article 38. Infraccions lleus

Article 39. Infraccions greus

Article 40. Infraccions molt greus

Article 41. Sancions

Article 42. Inici del procediment sancionador

Article 43. Instrucció del procediment sancionador

Article 44. Procediment abreujat

Article 45. Resolució del procediment sancionador

 

Disposició transitòria primera

 

Disposició transitòria segona

 

Disposició derogatòria

 

Disposició final

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Títol I. Disposicions generals 

 

Article 1. Objecte 

 

Aquesta Ordinació té per objecte regular el règim jurídic i els procediments d’atorgament i de control de totes les subvencions i ajudes atorgades pel Comú d’Escaldes-Engordany.

 

Article 2. Conceptes i àmbit d’aplicació 

 

1. Als efectes d’aquesta Ordinació, s’entén per subvenció qualsevol disposició dinerària efectuada pel Comú a favor de persones jurídiques o físiques, destinades a cobrir despeses, impulsar projectes o activitats i fomentar el desenvolupament econòmic i social, i que compleixi els següents requisits: 

 

a) Que el lliurament es faci sense contraprestació directa dels beneficiaris. 

b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d’un determinat objectiu, l’execució d’un projecte o la realització d’una activitat.

c) Que el projecte o l’activitat tingui per objecte el foment d’una activitat d’utilitat pública, d’interès social o de promoció d’una finalitat pública.

 

2. Als efectes d’aquesta Ordinació s’entén per ajuda en espècie o no dinerària qualsevol transmissió o cessió d’ús de béns o serveis comunals a favor de persones jurídiques o físiques, i si escau, en forma de bonificacions totals o parcials dels preus públics o de les taxes comunals que se’n derivin.

 

Article 3. Tipus de subvencions

 

1. Les subvencions poden classificar-se, per raó de la seva periodicitat, en ordinàries i puntuals: 

a) Subvencions ordinàries: són les que s’atorguen de manera regular i periòdica. Estan destinades a finançar activitats o projectes d’interès públic de manera continuada durant una temporada, curs escolar o any natural. Les subvencions ordinàries s’atorguen mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. 

b) Subvencions puntuals: són les que s’atorguen de manera puntual per fer front a situacions excepcionals o imprevistes, i que queden fora del termini de sol·licitud de les subvencions ordinàries. Les subvencions puntuals s’atorguen mitjançant el procediment de concessió directa.

2. Les entitats que han sol·licitat i rebut subvencions puntuals per a activitats que s’han dut a terme durant dos (2) anys consecutius, passen a considerar-se activitats sotmeses al règim de subvencions ordinàries i, per tant, les sol·licituds s’han de presentar d’acord amb el procediment i els terminis de les subvencions ordinàries. 

 

 

Article 4. Exclusions de l’àmbit d’aplicació

 

Queden exclosos de l’àmbit d’aplicació d’aquesta Ordinació els atorgaments següents: 

 

1. Les subvencions i ajudes a les entitats declarades Entitats Parroquials d’Interès Públic de la parròquia d’Escaldes-Engordany. La declaració d’aquestes entitats és aprovada pel Consell de Comú i es regulen mitjançant la seva pròpia ordinació. 

 

2. Les prestacions socials previstes a l’Ordinació de creació del Departament d’Acció Social i de prestacions socials.

 

3. Les aportacions econòmiques atorgades en concepte de premis en el marc de les activitats de participació organitzades pel Comú o en participació conjunta amb altres administracions públiques.

 

4. Les aportacions econòmiques en concepte de donacions a organitzacions no governamentals, a favor de projectes d’interès general.

 

5. Les aportacions econòmiques en concepte de donacions a associacions sense ànim de lucre quan vagin destinades a complementar l’objectiu de recaptació d’una activitat concreta organitzada pel Comú.

 

6. Les col·laboracions entre el Comú i entitats privades dirigides a dur a terme de manera conjunta un projecte específic d’interès públic per la parròquia, de caire solidari, cultural, esportiu, educatiu o de recerca, entre d’altres, que impliquin l’aportació de mitjans i/o recursos per part del Comú i l’entitat privada, incloent, si escau, aportacions econòmiques. Aquestes col·laboracions són objecte d’un conveni de col·laboració. 

 

7. Les aportacions econòmiques atorgades en concepte de patrocini que es formalitzen mitjançant un contracte o conveni de patrocini. Té la consideració de patrocini, l’aportació econòmica per part del Comú a persones públiques o privades per a la realització d’activitats d’interès públic per a la parròquia d’Escaldes-Engordany a canvi de publicitat o altres beneficis promocionals per a la parròquia.

 

a) En cas de ser beneficiari d’un patrocini, no es pot sol·licitar una subvenció puntual, així com tampoc es pot sol·licitar un patrocini si ja es rep una subvenció puntual. 

 

b) En cap cas, el patrocini concedit per part del Comú pot ser superior al del patrocinador principal. En cas de ser així, el Comú passa a ser el patrocinador principal i la prova o l’esdeveniment rep el nom que acordi i especifiqui el Comú en el contracte o conveni.

 

 

 

Article 5. Caràcter de les subvencions

 

1. Les subvencions regulades per aquesta Ordinació tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en tot moment, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys o convocatòries posteriors, llevat que s’hagin atorgat amb el caràcter de despeses plurianuals, i no es poden al·legar com a precedent. 

 

2. Les subvencions estan afectades al compliment de la finalitat d’interès públic a què es condicioni l’atorgament. Per tant, no s’autoritzen canvis de destí de les subvencions atorgades si aquests no han estat prèviament informats i autoritzats pel Comú.

3. En qualsevol cas, el Comú queda exempt de qualsevol tipus de responsabilitat derivada de les actuacions a què quedin obligades les persones o entitats subvencionades. 

 

4. La presentació d'una sol·licitud de subvenció, ja sigui ordinària o puntual, no implica el seu atorgament automàtic en la seva totalitat o en part. Només les que compleixen els requisits de presentació establerts i són considerades viables són sotmeses a avaluació.

 

 

Títol II. Disposicions comunes de les subvencions i altres ajudes

 

Article 6. Principis generals en la gestió de les subvencions 

 

La gestió de les subvencions a què es refereix aquesta Ordinació s’efectua d’acord amb els principis següents: 

 

a) Publicitat, transparència, concurrència no competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació.  

b) Eficàcia en el compliment dels objectius fixats pel Comú. 

c) Eficiència en l’assignació i utilització dels recursos públics. 

 

Article 7. Finalitat de les subvencions 

 

1. El Comú pot atorgar subvencions econòmiques per mitjà dels procediments regulats per aquesta Ordinació, per a la realització d’activitats, projectes i serveis sense ànim de lucre de caràcter esportiu, social i cultural d’interès públic que complementin o supleixin els serveis de competència comunal, i altres de marcat interès públic per a la parròquia d’Escaldes-Engordany. 

 

2. No es poden atorgar subvencions que responguin a la mera liberalitat.

 

Article 8. Beneficiaris 

 

Poden ser beneficiaris de les subvencions i ajudes regulades en aquesta Ordinació:

 

a) Les associacions i altres entitats sense ànim de lucre, domiciliades a la parròquia d’Escaldes-Engordany, que duguin a terme activitats, projectes o serveis d’utilitat pública o d’interès social.

 

b) Les persones físiques majors d’edat, domiciliades a la parròquia d’Escaldes-Engordany que duguin a terme activitats d’utilitat pública o d’interès social sense ànim de lucre. 

 

c) Les associacions, altres entitats i les persones físiques majors d’edat que, tot i no estar domiciliades a la parròquia d’Escaldes-Engordany, duguin a terme activitats sense ànim de lucre a la parròquia i que siguin d’utilitat pública o d’interès social per a la mateixa parròquia.

d) El Comú pot atorgar subvencions a associacions, altres entitats i persones físiques majors d’edat sense ànim de lucre no domiciliades a la parròquia d’Escaldes-Engordany i que no duguin a terme l’activitat a la parròquia, sempre que l’objecte de l’activitat es pugui considerar d’interès nacional d’acord amb la finalitat d’aquesta Ordinació.

 

Article 9. Quantia de les subvencions 

 

1. En el cas de subvencions de caràcter cultural i esportiu, la sol·licitud per a l’atorgament d’una subvenció no pot ser superior al 80% del cost total de l’activitat, servei o projecte a subvencionar. Aquesta mesura s'estableix per fomentar la participació i el compromís dels sol·licitants en la recerca d’altres fonts de finançament dels seus projectes, i assegurar així una distribució més equitativa dels recursos públics disponibles.

 

2. En el cas de les subvencions socials, de les Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) o d’altres subvencions que no siguin de caràcter cultural ni esportiu, es pot sol·licitar una subvenció que cobreixi fins al 100% del cost total de l’activitat, servei o projecte. No obstant, això no garanteix que s’atorgui el 100% de l’import sol·licitat, ja que l’import final depèn de la puntuació obtinguda en la valoració dels criteris.

 

3. Això no obstant, l’òrgan competent ostenta la facultat d'aprovar l'atorgament del 100% del cost total de l’activitat, servei o projecte, sempre que es compleixin els criteris establerts i es consideri que el projecte presentat és d'interès prioritari per a la parròquia. Aquesta decisió es pren de manera objectiva i transparent, basant-se en una avaluació detallada de la necessitat i l'impacte potencial del projecte.

 

4. En cap cas, la subvenció, juntament amb altres subvencions, ajudes o patrocinis atorgats amb la mateixa finalitat per altres administracions públiques o persones físiques o jurídiques sense ànim de lucre, pot ultrapassar el 100% del cost de l’activitat subvencionada.

 

Article 10. Consignació pressupostària 

 

1. Anyalment, el Comú consigna una quantitat en el seu pressupost per atendre les activitats i serveis subvencionables de cada departament. 

 

2. Les subvencions tenen la consideració de despeses públiques i la seva efectivitat queda condicionada a l’existència de crèdit pressupostari suficient. 

 

Article 11. Obligacions dels beneficiaris 

 

A banda d’acceptar i complir aquesta Ordinació així com les bases reguladores que se’n deriven, són obligacions generals dels beneficiaris de subvencions i altres ajudes:

 

a) Complir l’objectiu, executar el projecte o exercir l’activitat que fonamenta l’atorgament de les subvencions i altres ajudes. No s’autoritzen els canvis de destí de les subvencions atorgades.

b) Desenvolupar la seva activitat a Escaldes-Engordany i estar domiciliat a la parròquia. En cas que el domicili no correspongui a la parròquia d’Escaldes-Engordany, el beneficiari haurà d’acreditar un àmbit d’actuació a la mateixa. Això sense perjudici del que estableix l’excepció prevista a l’article 8.d).

c) Justificar davant del Comú, el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinin l’atorgament de la subvenció i/o ajuda. 

d) No ser deutors del Comú, ni de cap altra administració pública ni parapública, sempre que hagi transcorregut el període voluntari de pagament. 

e) En el cas d’associacions i altres entitats, estar inscrites en els registres corresponents en el moment de presentar la sol·licitud.

f) Fer constar la col·laboració i el logotip de l’escut del Comú en el material imprès o en altres mitjans de difusió relatius al projecte o a l’activitat subvencionada. 

g) Notificar al Comú l’obtenció de qualsevol altra subvenció, patrocini o ajuda pública o privada per a la realització de l’activitat subvencionada així com la seva quantia i procedència. 

h) Comunicar qualsevol alteració del pressupost que es produeixi amb posterioritat, o en el seu cas, l’anul·lació corresponent de l’activitat o projecte, en el moment en què es produeixi.

i) Comunicar i aportar, al moment de la justificació de la subvenció, qualsevol alteració de la informació i documentació aportada. 

j) Col·laborar en el seguiment o demanda d’informació que faci el Comú així com sotmetre la utilització de la subvenció a les revisions financeres que el Comú consideri pertinents i, en especial, a les previstes a la Llei 36/2021, del 16 de desembre, de les finances comunals o altra legislació aplicable.

k) Utilitzar, d’acord amb l’article 13.2 de la Llei 6/2024, del 25 d’abril, de la llengua pròpia i oficial, la llengua catalana en tota la documentació, divulgació i execució relativa a l’activitat o projecte subvencionat.

l) Publicar, d’acord amb l’article 5 de la Llei 33/2021, del 2 de desembre, de transparència, accés a la informació i govern obert, les subvencions públiques que hagin rebut per un import igual o superior a 10.000 €.

m) Assistir i respondre a les convocatòries emeses pel Comú d’Escaldes-Engordany.

n) Si és el cas, retornar al Comú el romanent econòmic existent al finalitzar la temporada, l’any natural o el curs escolar per al qual s’ha obtingut la subvenció. 

 

Article 12. Publicitat de les subvencions

 

En el cas de subvencions ordinàries i segons l’article 5 de la Llei 33/2021, del 2 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i govern obert, els beneficiaris tenen l’obligació de fer pública la subvenció que reben si la quantitat atorgada supera els 10.000 €. El Comú pot col·laborar en el compliment d’aquesta obligació posant a disposició dels beneficiaris els mitjans electrònics corresponents.

 

Article 13. Òrgan competent

 

La Junta de Govern és l’òrgan competent per resoldre les sol·licituds per a l'atorgament de les subvencions i ajudes regulades en aquesta Ordinació, així com sobre la nul·litat, anul·labilitat, revisió, revocació i resolució d’un procediment sancionador derivats de l’atorgament d’una subvenció. 

 

Títol III. Procediment i gestió de les subvencions

 

Article 14. Procediment d’atorgament de subvencions ordinàries mitjançant concurrència no competitiva

1. Amb caràcter general, les subvencions ordinàries s’atorguen mitjançant concurrència no competitiva en atenció a la mera concurrència d’una determinada situació, sense que s’estableixi la comparació entre sol·licituds ni la prelació d’aquestes, sempre dins del límit del crèdit disponible i d'acord amb els criteris de valoració fixats en les bases reguladores de cada convocatòria.

2. En el procés s’examinen individualment totes les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris de valoració fixats a les bases reguladores i reben una puntuació que determina l’import de la subvenció. 

3. No obstant el que s’ha exposat, l’òrgan competent pot valorar cada cas de manera individual, i segons la disponibilitat de recursos, acordar un import diferent del que resulta de la puntuació obtinguda. Aquesta decisió es pren de manera objectiva i transparent, basant-se en una avaluació detallada de la necessitat i l'impacte potencial de l’objecte de la subvenció. 

4. L’òrgan competent aprova el total de la despesa destinada a subvencionar a les entitats i persones físiques que presentin les sol·licituds i que reuneixin els criteris establerts a les bases reguladores.

5. Conjuntament o prèviament a la convocatòria del procediment, l’òrgan competent aprova les corresponents bases reguladores. Aquestes han d’establir la composició de la comissió tècnica encarregada d’examinar i valorar les sol·licituds presentades dins del termini establert i d’elevar una proposta a l’òrgan competent per a l’aprovació de l’atorgament de la subvenció ordinària.

6. Només es publica una única convocatòria de subvencions ordinàries a l’any al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra, i en el seu cas, a la Seu Electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany.

Article 15. Bases reguladores per a l’atorgament mitjançant concurrència no competitiva

 

1. Un cop aprovat per l’òrgan competent, es publica al BOPA i a la Seu Electrònica del Comú un anunci de l’obertura de la convocatòria en què es fixa el termini de presentació de les sol·licituds i s’acorda la publicació de les bases reguladores a la Seu Electrònica del Comú. 

 

2. El contingut de les bases reguladores contindrà, com a mínim, el següent:

 

a) Objecte, condicions i finalitat de la subvenció. 

b) Requisits que han de reunir els beneficiaris per a l’obtenció de la subvenció i forma d’acreditar-los.

c) Forma i termini de presentació de la sol·licitud. 

d) Obligacions dels beneficiaris. 

e) Import màxim de les subvencions i percentatge màxim subvencionable respecte del cost total de l’activitat, si escau.

f) Partida pressupostària a la qual s’imputa l’import de la subvenció.

g) Criteris objectius d’atorgament de la subvenció i, si és el cas, una ponderació d’aquests criteris.

h) Termini per a l’atorgament.

i) Forma de pagament, i si escau, possibilitat d’efectuar pagaments parcials, així com d’atorgar bestretes.

j) Termini i forma de justificació del compliment de la finalitat per la qual s’atorga la subvenció.

 

Article 16. Procediment d’atorgament de subvencions puntuals mitjançant concessió directa 

 

1. Amb caràcter extraordinari, les subvencions poden atorgar-se directament, no essent preceptives ni la concurrència ni la publicitat, en els casos següents: 

 

a) Quan es tracti d’entitats que hagin estat declarades Entitats Parroquials d’Interès Públic pel Comú d’Escaldes-Engordany, les quals es regeixen per la seva pròpia ordinació o quan estiguin consignades nominativament en el pressupost anual del Comú.

 

b) Quan es tracti d’esdeveniments o activitats que, pel seu caràcter nou i/o sobrevingut, no hagin pogut ser previstes amb anterioritat i que per tant, no s’hagin pogut presentar dins del termini de les subvencions ordinàries.

 

c) Subvencions per remeiar situacions d’emergència o d’urgència quan aquestes situacions siguin incompatibles amb el tràmit de publicitat. 

 

d) Amb caràcter excepcional, aquelles altres subvencions en les quals s’acreditin raons d’interès públic, social, turístic, comercial, econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que dificultin la seva convocatòria pública. 

 

2. Les sol·licituds per a l’atorgament de subvencions puntuals s’han de presentar mitjançant el formulari de sol·licitud disponible a la Seu Electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany i han d’anar acompanyades de la justificació del caràcter nou i/o sobrevingut de la sol·licitud així com de la documentació complementària corresponent.

 

3. L’òrgan competent avalua individualment les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració objectius fixats a l’article 19 d’aquesta Ordinació i acorda l’atorgament d’un import igual o inferior del que es sol·licita. Aquesta decisió es pren de manera objectiva i transparent, basant-se en una avaluació detallada de la necessitat i l'impacte potencial de l’objecte de la subvenció.

 

4. Les activitats que s’han dut a terme durant dos (2) anys consecutius i que han rebut subvencions puntuals durant aquest temps, passen a considerar-se activitats sotmeses al règim de subvencions ordinàries i, per tant, les sol·licituds s’han de presentar d’acord amb el procediment i els terminis de les subvencions ordinàries.

 

Article 17. Tramitació de les sol·licituds

 

1. Per a l’atorgament de subvencions, es requereix una sol·licitud prèvia mitjançant el formulari disponible a la Seu Electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany, en la qual s’ha de fer constar la informació següent:

a) Nom i NIA de l’entitat o associació que sol·licita i de la persona física que la representa, detallant el caràcter amb el qual actua i la resta de dades que consten al formulari de sol·licitud. En cas de ser una persona física qui ho sol·licita, hi ha de fer constar el nom i cognoms, el NIA, el número de passaport i la resta de dades que consten al formulari de sol·licitud.

b) Petició quantificada i concreta de la subvenció que se sol·licita, fent referència a la convocatòria específica per a les subvencions ordinàries.

c) Pressupost total de l’activitat, servei o projecte a subvencionar, acompanyat obligatòriament dels justificants corresponents.

d) Memòria justificativa de l’activitat, servei o projecte a subvencionar, com a mínim amb un projecte detallat d’activitat o activitats, ubicació i calendari.

e) Declaració responsable en què es fa constar no ser deutor del Comú, ni de cap altra administració pública ni parapública, sempre que hagi transcorregut el període voluntari de pagament.

f) Declaració responsable en què s’ha d’especificar totes les altres subvencions, ajudes o patrocinis rebuts i/o sol·licitats a altres administracions o entitats públiques o privades per la temporada, l’activitat, el servei o el projecte concret per al qual se sol·licita la subvenció, si escau.

g) Declaració responsable en la qual s’hi faci constar el nombre d’associats i/o participants, i, si escau, l’import de la quota de soci o d’inscripció.  

h) Dades bancàries per satisfer l’import de la subvenció en cas que s’atorgui. 

i) Documentació complementària requerida a les bases reguladores per a subvencions ordinàries o al formulari de sol·licitud que acrediti que es compleixen els requisits exigits a l’article 8 d’aquesta Ordinació.

2. Quan s’observin defectes, omissions o es consideri necessari ampliar la informació, d’acord amb l’article 110 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració, es concedeix als sol·licitants un termini de deu (10) dies hàbils per esmenar els defectes, omissions, o per ampliar la informació. Si no es respon al requeriment d’informació en el termini establert, es procedirà d’ofici a desestimar la sol·licitud.

3. La presentació de la sol·licitud implica també l’acceptació i la voluntat de compliment d’aquesta Ordinació i de les bases reguladores corresponents.

4. Tota la documentació ha d’estar redactada en llengua catalana.

Article 18. Criteris generals per a l’atorgament de subvencions ordinàries

 

1. A més dels criteris específics que es fixin a les bases reguladores de cada convocatòria, són criteris generals per a l’atorgament de subvencions els següents:   

 

a) La rellevància, el grau d’interès del projecte, la coherència i la concreció en el plantejament del projecte, activitat o servei. 

b) El contingut, la viabilitat del projecte i la qualitat de la seva gestió (la viabilitat qualitativa, econòmica i permanència temporal).

c) Característiques de l’objecte de la subvenció en la més àmplia interpretació (originalitat, innovació, inclusió...).

d) L’exclusivitat de l’esdeveniment d’acord amb el dèficit d’activitat anàlogues.

e) La trajectòria de l’entitat o de la persona física sol·licitant.

f) La col·laboració o complementarietat amb l’acció del Comú per portar a terme projectes o activitats d’interès públic.

g) L’interès públic, la promoció i la repercussió econòmica i social del projecte per a la parròquia d’Escaldes-Engordany.

h) L’estímul de l’associacionisme, la promoció d’activitats socioculturals i la participació ciutadana. 

i) El nombre de socis de l’associació/ participants/ persones inscrites, etc. 

j) El nombre de destinataris de l’activitat.

k) El pla de finançament del projecte o activitat tenint en compte l’aportació pròpia així com la previsió i la capacitat per aconseguir altres fonts de finançament i recursos. 

l) La dificultat de dur a terme l’activitat si no és beneficiada amb la subvenció. 

m) La incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte o activitat.

n) La vessant ecosocial tenint en compte el consum responsable en el projecte o activitat. 

o) L’abast de la difusió del projecte o activitat. 

 

Article 19. Criteris generals per a l’atorgament de subvencions puntuals

L’atorgament i la quantificació de les subvencions puntuals es valoren d’acord amb els criteris generals següents: 

a) La rellevància, el grau d’interès del projecte, la coherència i la concreció en el plantejament del projecte, activitat o servei.

b) El contingut, la viabilitat del projecte i la qualitat de la seva gestió.

c) La urgència, la necessitat immediata i essencial de rebre la subvenció.

d) La col·laboració o complementarietat amb l’acció del Comú per portar a terme projectes o activitats d’interès públic.

e) L’interès públic, la promoció i la repercussió econòmica i social del projecte per a la parròquia d’Escaldes-Engordany.

f) Característiques de l’objecte de la subvenció en la més àmplia interpretació (originalitat, innovació, inclusió...).

g) La incorporació de la perspectiva de gènere en el projecte o activitat.

h) La vessant ecosocial tenint en compte el consum responsable en el projecte o activitat. 

 

Article 20. Termini per a la presentació de les sol·licituds per a l’atorgament d’una subvenció ordinària

1. La sol·licitud s’ha de presentar entre el primer dia hàbil de la segona quinzena de setembre i el darrer dia hàbil del mes d’octubre de l’any natural per al qual se sol·licita la subvenció, presencialment davant del servei de tràmits o a través de la Seu Electrònica del Comú d’Escaldes-Engordany.

2. No es pot presentar cap sol·licitud per a l’atorgament d’una subvenció ordinària fora d’aquest termini.

Article 21. Termini per a la presentació de les sol·licituds per a l’atorgament d’una subvenció puntual

 

1. La sol·licitud es pot presentar en qualsevol moment de l’any en curs, sempre que existeixi una justificació del caràcter puntual i sobrevingut, i sempre que l’activitat o l’esdeveniment tingui lloc durant l’any o curs escolar en què se sol·licita la subvenció.

 

2. La sol·licitud s’ha de presentar amb una antelació mínima de dos (2) mesos a la celebració de l’activitat o l’esdeveniment, sense perjudici que l’òrgan competent pugui aplicar excepcions. 

Article 22. Resolució i notificació d’atorgament de la subvenció 

 

1. El termini de resolució per a l’atorgament de subvencions és de dos (2) mesos a comptar de la data d’acabament del termini de presentació de la sol·licitud en el cas de subvencions ordinàries. En el cas de subvencions puntuals, el termini de resolució per a l’atorgament de les subvencions és d’un (1) mes a comptar de l’endemà de la presentació de la sol·licitud. 

 

2. La resolució de l’òrgan competent es notifica a l’interessat dins del termini de deu (10) dies hàbils a comptar de la data en què s’ha pres l’acord.

 

Article 23. Pagament de les subvencions ordinàries i puntuals

1. Com a norma general, quan el Comú atorga una subvenció dinerària ordinària de caràcter cultural o esportiu, paga el 80% de l’import de la subvenció atorgada en el termini de trenta (30) dies hàbils a comptar de la data de la resolució d’atorgament de la subvenció, i l’altre 20% contra presentació de la justificació del seu compliment. No obstant, les modalitats de pagament queden establertes a les bases reguladores de cada convocatòria. 

2. Com a norma general, quan el Comú atorga una subvenció dinerària ordinària de caràcter social, de les AMPA o d’altres que no siguin de caràcter cultural ni esportiu, paga el 100% de l’import de la subvenció atorgada en el termini de trenta (30) dies hàbils a comptar de la data de la resolució d’atorgament de la subvenció. No obstant, les modalitats de pagament queden establertes a les bases reguladores de cada convocatòria.

3. Quan el Comú atorga una subvenció dinerària puntual, paga el 50% de l’import de la subvenció atorgada en el termini de trenta (30) dies hàbils a comptar de la data de la resolució d’atorgament de la subvenció i l’altre 50% contra presentació de la justificació del seu compliment.

4. No obstant el que estableixen els articles 23.1, 23.2 i 23.3, el Comú pot adoptar mesures diferents en funció de les circumstàncies particulars de cada cas. En cap cas, això eximeix al beneficiari de la subvenció de la seva obligació de justificar el compliment de la finalitat de la subvenció prop del Comú d’Escaldes-Engordany.

5. També es poden fer pagaments anticipats que suposin lliuraments de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció.

 

6. En els casos de pagaments a compte o de pagaments anticipats, es poden exigir garanties als perceptors, per assegurar que s’efectua l’activitat o projecte subvencionat i que es compleixen els objectius de la subvenció. La concreció de les garanties s’estableix a la resolució de l’òrgan competent.

 

7. No es pot fer el pagament de la subvenció si el Comú és coneixedor que el beneficiari no està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries, amb la CASS o que no hagi reintegrat l’import objecte de l’article 36 d’aquesta Ordinació. 

 

8. En el cas que el Comú no hagi aprovat el pressupost comunal durant el primer mes de l’any natural per al qual es sol·liciten les subvencions, el Comú realitzarà els pagaments en dotzenes parts, segons el que s’estableix a l’article 78 de pròrroga pressupostària o segons les modificacions de crèdits pressupostaris previstos a la Llei 36/2021, del 16 de desembre, de les finances comunals o altra legislació aplicable. 

 

Article 24. Romanent econòmic 

1. En el cas que, un cop finalitzada la temporada o el curs escolar en què s’ha obtingut una subvenció ordinària, existeixi un romanent econòmic provinent de la subvenció atorgada, aquest s’ha de retornar al Comú d’Escaldes-Engordany.

2. Igualment, si un cop finalitzada l’activitat o l’esdeveniment objecte de la subvenció puntual existeix un romanent econòmic provinent de la subvenció atorgada, aquest s’ha de retornar al Comú d’Escaldes-Engordany.

3. Si el Comú no és l’únic que ha atorgat una subvenció, s’ha de retornar únicament la part proporcional a l’import econòmic atorgat pel Comú d’Escaldes-Engordany.

Article 25. Suspensió de pagaments

 

En el cas d’incompliment de les normes establertes en aquesta Ordinació, de l’alteració dels requisits necessaris per a l’obtenció de la subvenció o de constatació d’irregularitats administratives i/o comptables en la gestió de la subvenció atorgada, el Comú es reserva el dret de suspendre els pagaments fins que les irregularitats es corregeixin o, si és el cas, fins que s’hagi resolt l’expedient sancionador corresponent.

 

Article 26. Justificació de compliment de la finalitat de la subvenció 

 

1. L’entitat o persona física perceptora de la subvenció ha d’aportar una justificació del destí de la subvenció. En tot cas, ha de justificar la realització de l’activitat, servei o projecte subvencionat, així com el seu cost mitjançant la documentació següent: 

1.1. La documentació i els justificants que acreditin el destí de la subvenció. Aquest recull de documentació i justificants ha de contenir, com a mínim, les dades següents:

a) L’estat de comptes anuals (només en el cas de subvencions ordinàries) al tancament de la temporada, l’any natural o del curs escolar.

b) La documentació comptable (factures i justificants) que acrediti la realització de l’activitat i el destí de la subvenció així com els justificants de totes les despeses i si és el cas, de tots els ingressos. 

c) Justificants de la repercussió mediàtica (premsa, xarxes socials, etc.), si escau.

d) Qualsevol altre document que el Comú consideri necessari.

 

2. Quan les bases reguladores o la resolució d’atorgament així ho determinen, es poden justificar les subvencions amb informes de control financer efectuats per la Intervenció del Comú. 

 

3. En el cas de les subvencions ordinàries, l’entitat o persona física perceptora de la subvenció ha d’aportar l’estat de comptes en un termini màxim de sis (6) mesos després de finalitzar la temporada, l’any natural o el curs escolar en què s’ha atorgat la subvenció. La resta de documentació comptable l’ha d’aportar en un termini màxim de tres (3) mesos a comptar de la data de finalització de l’any o del curs escolar en què s’ha atorgat la subvenció. En tot cas, la documentació aportada s’ha de registrar perquè quedi constància que ja ha estat utilitzada com a justificant d’una determinada subvenció comunal.

 

4. El Comú pot comprovar directament l’execució de l’activitat, projecte o servei subvencionat mitjançant personal propi, o bé a través d’empreses contractades a aquest efecte. 

 

Article 27. Despeses subvencionables

 

1. Es consideren despeses subvencionables, als efectes que preveu aquesta Ordinació, aquelles que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l’activitat, projecte o servei subvencionat, i s’efectuïn dins del termini corresponent a la convocatòria per la qual s’ha obtingut la subvenció.

 

2. Les despeses subvencionables no poden ser superiors a preus de mercat. Quan l’import de la despesa subvencionable sigui superior a 1.000 €, el beneficiari haurà de demanar tres pressupostos de diferents proveïdors i aquests formaran part de la documentació justificativa de la subvenció.

 

3. El beneficiari de la subvenció ha d’imputar els costos indirectes de l’activitat, projecte o servei subvencionat en la part que raonablement correspongui, d’acord amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en el qual efectivament es du a terme l’activitat, projecte o servei. 

 

Article 28. Comprovació de les justificacions 

 

1. El departament del Comú que tramita la subvenció ha de comprovar la justificació adequada, així com la realització de l’activitat o el projecte i el compliment de la finalitat que determinin el seu atorgament. 

 

2. El Comú pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades utilitzant, entre altres, els criteris següents:

 

a) Preus mitjos de mercat.

b) Cotitzacions en mercats nacionals i estrangers.

c) Estimació per referència als valors que figurin en els registres oficials de caràcter fiscal.

d) Dictamen de pèrits elaborats des del Comú.

e) Taxació pericial contradictòria.

 

Article 29. Contractació de serveis

 

El beneficiari pot contractar serveis per a l’execució total o parcial de l’activitat, projecte o servei que constitueix l’objecte de la subvenció.

 

Article 30. Procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes en espècie o no dineràries

 

1. El sol·licitant d’una ajuda en espècie o no dinerària addicional i vinculada a la subvenció sol·licitada, ha d’ajustar-se al procediment de sol·licitud, gestió i justificació d’aquesta. A més, ha d’indicar en la sol·licitud d’atorgament de la subvenció la motivació d’aquesta necessitat mitjançant una explicació detallada que justifiqui la petició de l’ajuda. 

 

2. En el cas que se sol·liciti una subvenció i una o diverses bonificacions de preus públics o taxes comunals és necessari especificar-ho a la sol·licitud per a l’atorgament d’una subvenció. 

 

 

Títol IV. Nul·litat, anul·labilitat, revocació i revisió d’ofici

 

Article 31. Causes de nul·litat, anul·labilitat i revocació de les resolucions d’atorgament de subvencions 

 

1. Són causes de nul·litat de les resolucions d’atorgament de les subvencions, les establertes a l’article 50 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració.

 

2. Són causes d’anul·labilitat de les resolucions d’atorgament de les subvencions les establertes a l’article 51 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració.

 

3. És causa de revocació de l’atorgament subvenció la insuficiència de crèdit pressupostari.

 

4. La nul·litat, l’anul·labilitat i la revocació han de ser acordades per l’òrgan competent. 

 

Article 32. Revisió d’ofici de les subvencions

 

La resolució d’atorgament d’una subvenció pot ser revisada d’ofici per l’òrgan competent, amb l’obertura d’un termini d’al·legacions de deu (10) dies hàbils concedit al beneficiari, bé sigui en relació amb el seu contingut o condicionat, bé sigui en relació amb l’import de la subvenció, en els supòsits següents: 

 

a) Quan es produeixi una alteració en les condicions que han determinat l’atorgament de la subvenció. 

 

b) Quan el beneficiari ha obtingut per a la mateixa actuació altres subvencions, ajudes o aportacions de qualsevol origen, públic o privat, que sumats a la del Comú superen el cost total de l’activitat o projecte subvencionat. 

 

c) Quan el beneficiari no ha justificat adequadament la totalitat de l’import de les despeses subvencionables, d’acord amb les previsions d’aquesta Ordinació o de les bases reguladores. 

 

 

 

 

Títol V. Control financer de les subvencions 

 

Article 33. Control financer de les subvencions 

 

1. La competència per exercir el control financer de subvencions correspon a la Intervenció comunal en els termes de la Llei 36/2021, del 16 de desembre, de les finances comunals.

 

2. El control financer té per objecte garantir l’obtenció adequada i correcta de la subvenció, el compliment de les obligacions en la gestió i aplicació de la subvenció, la justificació adequada i correcta de les despeses subvencionades i la realitat i regularitat de les operacions que d’acord amb la justificació presentada han estat finançades amb la subvenció.

 

3. El control financer pot consistir en:

 

a) L'examen de registres comptables, comptes o estats financers i la documentació que els justifiqui que estigui en possessió dels beneficiaris, mitjançant procediments d’auditoria generalment acceptats.

 

b) La comprovació del destí de la subvenció, i si escau, verificació de qualsevol altra subvenció o ajuda pública o privada per a la realització de l’activitat o projecte subvencionat.

 

c) L'examen d'operacions individualitzades i concretes relacionades o que puguin afectar les subvencions atorgades.

 

d) La comprovació material de les inversions finançades.

 

e) Qualsevol altra comprovació que resulti necessària en atenció a les característiques especials de les activitats o projectes subvencionats.

 

4. Els beneficiaris i tercers relacionats amb l’objecte o la justificació de la subvenció estan obligats a facilitar la informació i documentació que els sigui requerida així com a col·laborar en els processos de verificació necessaris.

 

 

Títol VI. Reintegrament de les subvencions

 

Article 34. Reintegrament de les subvencions ja satisfetes

 

1. El beneficiari resta obligat a reintegrar part o la totalitat de l’import de la subvenció satisfeta en els següents supòsits: 

 

a) Quan a conseqüència de la nul·litat, l’anul·lació, revocació o revisió de la subvenció, l’import definitiu d’aquesta és inferior a l’import pagat. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar l’excés.

b) Per haver incomplert l’obligació de justificar en els terminis establerts.

c) Per haver comès una infracció lleu, greu o molt greu tipificada als articles 38, 39 i 40 d’aquesta Ordinació.

d) Quan existeixi un romanent econòmic un cop finalitzat l’any o el curs escolar en els casos de subvencions ordinàries, o un cop finalitzada l’activitat en els casos de subvencions puntuals; sempre que no s’hagi informat prèviament al Comú.

 

2. L’entitat subvencionada ha d’abonar els interessos dels imports o dels excessos percebuts, calculats segons el tipus d’interès moratori, acreditats des del moment de la recepció del pagament de la subvenció.

 

3. En tot cas, tot l’anterior no exclou el dret del Comú a reclamar les responsabilitats que corresponguin. 

 

Article 35. Prescripció

 

1. Prescriu al cap de tres (3) anys el dret del Comú a reconèixer o liquidar el reintegrament des de  que el Comú n’és coneixedor. 

 

2. Aquest termini es computa, en cada cas:

 

a) Des del moment en què va vèncer el termini per presentar la justificació per part del beneficiari de la subvenció.

 

b) En el cas que s'hagin establert condicions o obligacions que hagin de ser complertes o mantingudes per part del beneficiari durant un període determinat de temps, des del moment en què va vèncer el termini esmentat.

 

3. El còmput del termini de prescripció s'interromp en els termes que preveu l’article 54 de la Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari.

 

Article 36. Obligats al reintegrament

 

1. Els beneficiaris que estiguin obligats per una resolució de reintegrament, han de reintegrar la totalitat o la part de les quantitats percebudes més els corresponents interessos moratoris meritats des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de resolució de reintegrament. Aquesta obligació és independent de les sancions que, si escau, hi siguin exigibles.

 

2. La resolució de reintegrament és notifica al beneficiari amb el requeriment perquè realitzi el reintegrament en el termini i forma establerts a la Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari i altra normativa de recaptació tributària.

 

3. Responen subsidiàriament de l’obligació de reintegrament els membres de l’òrgan de govern i de gestió de l’entitat beneficiària.

 

 

Títol VII. Procediment sancionador 

 

Article 37. Infraccions i sancions administratives

 

1. Els beneficiaris poden ésser sancionats per la comissió de les infraccions administratives tipificades en aquesta Ordinació d’acord amb el procediment sancionador.

 

2. Aquestes sancions són independents de l’obligació de reintegrament regulat al Títol VI d’aquesta Ordinació. 

 

3. En aquells supòsits que la conducta pugui ser constitutiva de delicte el Comú es posa en coneixement de la jurisdicció competent i per tant, s’absté de continuar amb el procediment sancionador, mentre l’autoritat judicial no dicti sentència ferma, tingui lloc el sobreseïment o l’arxiu de les actuacions. 

 

Article 38. Infraccions lleus

 

Constitueixen infraccions administratives lleus les accions o omissions següents:

 

a) L’incompliment de l’obligació de conservar els justificants i documents comptables.

b) L’incompliment de l’obligació de portar una comptabilitat.

c) L’omissió d’informació en la comptabilitat.

d) La no assistència reiterada a les convocatòries dels departaments del Comú sense causa justificada.

 

Article 39. Infraccions greus

 

Constitueixen infraccions administratives greus les accions o omissions següents:

 

a) La resistència, l’obstrucció, l’excusa o la negativa a les actuacions de control financer.

b) L’incompliment de l’obligació de comunicar al Comú l’obtenció d’altres subvencions, patrocinis i/o ajudes públiques o privades.

c) L’alteració de la finalitat substancial de la subvenció sense el vistiplau del Comú.

d) La manca de justificació de la subvenció percebuda.

 

Article 40. Infraccions molt greus

 

Constitueixen infraccions administratives molt greus les accions o omissions següents:

 

a) La resistència, l’obstrucció, l’excusa o la negativa de manera reiterada a les actuacions de control financer.

b) El falsejament de les dades de la sol·licitud o l’omissió deliberada d’aquelles que haguessin impedit el seu atorgament.

c) La no realització total o parcial de l’activitat o projecte subvencionat, tret de casos de força major, i l’omissió d’aquest fet al Comú.

 

Article 41. Sancions 

 

1. Cada infracció lleu és sancionada amb una multa de 75 a 900 euros i/o de la pèrdua de fins a dos (2) anys del dret a sol·licitar una subvenció al Comú. 

2. Cada infracció greu és sancionada amb una multa de 901 a 3.000 euros i/o de la pèrdua de fins a tres (3) anys del dret a sol·licitar una subvenció al Comú.

3. Cada infracció molt greu és sancionada amb una multa de 3.001 a 6.000 euros i/o de la pèrdua de fins a quatre (4) anys del dret a sol·licitar una subvenció al Comú.

 

Article 42. Inici del procediment sancionador

 

1. El procediment sancionador s’inicia mitjançant una providència del cap del departament que tramita l’atorgament de la subvenció. Aquesta providència s’ha de notificar a la persona pública o privada expedientada, fent esment dels drets dels quals disposa, regulats a l’article 124 de la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració.

 

2. En rebre una comunicació, o en cas de constatar-se pel Comú una suposada infracció, el cap del departament que tramita l’atorgament de la subvenció pot ordenar l’obertura d’una informació reservada, abans de dictar la providència, mitjançant la qual decideix la incoació de l’expedient o, si escau, l’arxiu de les actuacions.

 

3. En la mateixa providència en què s’ordena la incoació de l’expedient, el cap del departament que tramita l’atorgament de la subvenció ha de nomenar un instructor, que en aquest cas és el secretari general del Comú i li dona trasllat de la mateixa a l’òrgan que resol.

 

4. Un cop iniciat el procediment, l’òrgan competent pot adoptar, motivadament, les mesures cautelars adequades per garantir l’eficàcia de la resolució que pugui recaure. En qualsevol cas, aquestes mesures cautelars han de ser proporcionades a la finalitat perseguida.

 

5. El procediment sancionador ha de separar la fase instructora de la sancionadora, que han de ser encomanades a òrgans diferents.

 

Article 43. Instrucció del procediment sancionador

 

1. Notificada la incoació de l’expedient, l’instructor ordena la pràctica de totes les actuacions i proves que consideri adequades per a l’esclariment dels fets i per determinar les responsabilitats susceptibles de sanció.

 

2. A la vista de les actuacions practicades, l’instructor redacta un plec de càrrecs, en el qual hi ha de constar l’exposició dels fets imputats a la persona pública o privada expedientada, la referència a les disposicions que han estat infringides i la proposta de sanció.

 

3. El plec de càrrecs s’ha de notificar a la persona expedientada, que disposa d’un termini de deu (10) dies hàbils per contestar-lo, per al·legar tot allò que estimi pertinent en defensa seva, i per proposar proves, si ho considera oportú.

 

4. L’instructor també pot decidir, d’ofici, l’obertura d’un termini de prova, que no pot ser superior a un (1) mes; en aquest cas dona a la persona expedientada la possibilitat de proposar proves i practica les que consideri pertinents. 

Excepcionalment i de forma motivada, l’instructor pot establir un termini de prova superior a un (1) mes, o prorrogar el termini que hagi decidit inicialment, quan la quantitat o la complexitat de les proves que hagi de practicar ho facin aconsellable.

L’instructor ha de rebutjar les proves proposades per la persona expedientada, mitjançant una resolució motivada quan resultin improcedents o innecessàries. Aquesta resolució no és susceptible de recurs, sense perjudici de la possibilitat de tornar a proposar les proves rebutjades en el marc del recurs contra la resolució que posi fi a l’expedient.

 

5. En el termini d’un (1) mes a comptar de l’acabament del període de prova, quan s’hagi obert, o del termini per contestar el plec de càrrecs, en els altres supòsits, i amb independència que la persona expedientada l’hagi contestat o no, l’instructor dicta una proposta de resolució.

 

6. L’instructor trasllada la proposta de resolució a la persona expedientada, i li dona un nou termini de deu (10) dies hàbils per fer les al·legacions que consideri convenients. Transcorregut aquest termini, eleva la proposta de resolució, juntament amb les al·legacions formulades eventualment, a l’òrgan competent per a que ho resolgui.

Quan la proposta de resolució no contingui cap modificació del plec de càrrecs en relació amb els fets que es consideren provats, la seva qualificació jurídica i la sanció que es proposa, l’instructor pot prescindir del trasllat de la proposta de resolució a la persona expedientada i elevar-la directament a l’òrgan competent per resoldre.

 

Article 44. Procediment abreujat

 

Quan la infracció es qualifiqui com a lleu, l’expedient sancionador es pot instruir per mitjà del procediment abreujat que regula l’article 127 la Llei 14/2023, del 3 de juliol, de text consolidat del Codi de l’Administració.

 

Article 45. Resolució del procediment sancionador

 

1. La resolució que posa fi al procediment sancionador ha de ser motivada, i ha d’expressar, quan sigui el cas, els fets que es consideren provats, la norma legal en què es tipifiquen com a infracció i la norma legal que estableix la sanció que s’aplica.

 

2. En la resolució no es poden declarar provats fets diferents dels que han estat determinats en el curs del procediment, amb independència del fet que se’n variï la qualificació jurídica.

 

3. Si s’han adoptat mesures cautelars durant la tramitació del procediment, la resolució s’ha de pronunciar, motivadament, sobre el manteniment o l’aixecament d’aquestes mesures. La resolució també pot adoptar motivadament noves mesures cautelars per garantir la seva eficàcia mentre no s’executi, fins i tot si no s’havien previst en la proposta de resolució. En qualsevol cas, aquestes mesures cautelars han de ser proporcionades a la finalitat perseguida.

 

Disposició transitòria primera

 

Per a la convocatòria corresponent a l’any 2025, el termini de sol·licitud previst a l’article 20.1 és a comptar de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOPA fins al 6 de desembre de 2024.

 

Disposició transitòria segona

 

Per a l’any 2025, s'accepta la presentació de sol·licituds seguint el procediment establert fins ara. Això no obstant, el Comú pot sol·licitar complements d’informació per tal d’ajustar les sol·licituds als nous requisits de presentació. Aquesta mesura es pren per facilitar l'adaptació dels sol·licitants a la nova normativa. 

 

Disposició transitòria tercera

 

Tots els tràmits administratius esmentats en aquesta Ordinació s’hauran de gestionar presencialment davant el Servei de Tràmits del Comú d’Escaldes-Engordany fins que la seva Seu Electrònica entri en funcionament. Un cop operativa, podran gestionar-se tant de manera presencial com telemàtica. 

 

Disposició derogatòria

 

Queda derogat el Reglament del 4-10-2019 de modificació i refosa del Reglament per a l’atorgament de subvencions per a l’organització i la promoció d’activitats esportives, culturals i socials i totes les disposicions anteriors que s’oposin al que estableix aquesta Ordinació. 

 

Disposició final 

 

Aquesta Ordinació entra en vigor l’endemà  de ser publicat al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

 

Cosa que es fa pública per a coneixement general.

 

Escaldes-Engordany, Casa Comuna, 7 de novembre del 2024.