Inici / Circulació i Atenció ciutadana / Balanç del servei d'Atenció Ciutadana

Balanç del servei d'Atenció Ciutadana

Un 93,8 per cent dels casos que arriben a Atenció Ciutadana es resolen

Des de la posada en funcionament del servei s'han atès 533 casos

Aquesta dimarts a la tarda, la consellera de Cultura i Recursos Humans, Núria Barquin, acompanyada de la caporal, Bàrbara Escudero, ha fet balanç davant dels mitjans de comunicació dels sis primers mesos de funcionament del servei d'Atenció Ciutadana del Comú d'Escaldes-Engordany.

Durant aquest primer mig any s’han atès 533 casos, una mitjana de 88,8 casos per mes, la majoria dels quals han estat detectats pels mateixos agents d'Atenció Ciutadana (94,8%), mentre que la resta pertanyen a denúncies fetes pels ciutadans de la parròquia (5,2%).


 

D'aquests 533 casos atesos, el 93,8 per cent ja s'han resolt (500), mentre que un 6,1 per cent estan en actiu (33). Les principals queixes que arriben o es detecten des d'Atenció Ciutadana són les relacionades amb els abocaments de deixalles en espais públics (73), danys al mobiliari urbà i espais comunals (55), abocaments d'aigua (23), senyalització (19), publicitat (17), gossos sense lligar (13) i gossos perduts (10). Altres de les anomalies o incidències detectades són les cremes incontrolades sense permís, rec indegut de les plantes, excrements a la via pública o altres qüestions totes elles regulades a l'Ordinació de Medi Ambient i Paisatge Urbà que va aprovar el Comú el març de 2009.


 

D’altra banda, els agents d'atenció ciutadana han atès 28 queixes directes de ciutadans que afecten a diferents àmbits com vehicles indegudament aparcats, mal estat de les voravies, excrements de gossos o publicitat indegudament col·locada.

Per departaments comunals, el que ha de satisfer més demandes és el Departament de Serveis que canalitza tot el tema de mobiliari urbà, espais comunals, neteja de les vies ... i el Departament de Medi Ambient per qüestions com l'abocament incontrolat de deixalles, persones que dipositen les escombraries fora de l'horari establert o rec de plantes.

Hi ha queixes que es deriven a associacions o entitats del país en tant que tenen els instruments per solucionar-les. Una de les tasques més importants d'aquest servei és la col·laboració amb tots els departaments del Comú en tant que quan arriben les queixes o es detecten anomalies en algun punt de la parròquia, aquestes es filtren al departament implicat. En aquest sentit, cal tenir en compte que les queixes o anomalies que es detecten van acompanyades d'un seguiment que realitza cada agent d'atenció ciutadana.


 

En el cas de les queixes de particulars, també es fa un seguiment individualitzat de cada suggeriment, demanda o cas que s'hagi de solucionar. Fora de l'horari d'atenció ciutadana, les anomalies i les queixes dels ciutadans es registren al servei de circulació com es feia abans de posar en funcionament el servei d'atenció ciutadana.